Nieuwe H0 baan Delft

01.05.2021
Eind april kwam mijn stiefzoon met het idee om te wisselen van kamers. Hij wilde graag naar onze slaapkamer. Aangezien er in mijn baan toch wat schoonheidsfoutjes zaten waardoor sommige treinen o.a. Rijtuigen verloren en het niet helemaal makkelijk gebouwd was bij de schaduwstations ook maar besloten om de treinbaan af te breken en een nieuwe te bouwen tevens in een wat grotere kamer.

Ik heb nu een ruimte van 3.80m bij 3.00m. De werkplaats die grotendeels al klaar was qua scenery kon ik zijn geheel bewaren en wordt bij de nieuwe baan weer opgenomen in het ontwerp. Verder komt er een doorgaans station, gebaseerd op het stationsemplacement van station Goor in de jaren '60 aangezien ook dit stationsgebouw hier komt te staan. Verder komt er nog een klein kopstation van 2 a 3 sporen met het witte stationsgebouw 4e klasse. 

04.05.2021

Inmiddels is het schaduwstation gebouwd van de nieuwe baan, en een klein schaduwstation voor enkele treinstellen. Ook de beide klimspiralen zijn bijna klaar en de werkplaats staat alweer op de plaats waar hij moet komen.

Inmiddels zijn ook alle wissels op het schaduwstation voorzien van wisselaandrijvingen, zodat alle wissels elektrisch bediend kunnen worden. 

14.05.2021
Corona heeft zo zijn voordelen, ondertussen ben ook ik geveld door het corona-virus, gelukkig milde klachten maar wel verplicht in quarantaine. Het voordeel is wel dat als je veel materialen hebt je een flink eind kan opschieten met het bouwen van de baan.
Het stationsemplacement ligt grotendeels alleen aan 1 kant nog aansluiten op de klimspiraal, er is een ringleiding aangebracht voor de stroom op de rails, en verlichting bij het schaduwstation.
Een deel van de achterwanden zijn al geplaatst, er was een klein probleempje, namelijk dat er een stopcontact half in de achterwand uit kwam, dit is creatief opgelost door de achterkant van een huisje eruit te halen en het huisje zo over het stopcontact te plaatsen.
Onder de werkplaats zijn wat planken gemaakt om de lege doosjes van de treinen te bewaren.

04.06.2021

Het herstelwerk bij de werkplaats is weer gebeurd, de hekken zijn weer geplaatst het terrein is weer afgesloten. Ook de aansluiting vanaf het station naar de werkplaats is aangesloten.

De aftakking van het station Goor naar het kleine station is ook klaar.

Ook zijn alle achtergronden inmiddels geplaatst en kan er langzaam verder gewerkt worden aan de scenery en het aansluiten en elektrisch maken van de zichtbare wissels.

En natuurlijk moet er nog een plank gemaakt worden waar de intellibox op komt te staan en de wisselschakelaars.